kış çayı

Sanki ömrümüzde kar görmemiş gibi status yenilemelerimiz, tweet atmalarımız karın beyaz oluşundan bence…Sanki tüm kötülükleri, çirkinlikleri bir anlığına da olsa örtüyor ya…Elinde sıcak bir kupa kahve/çay camın önünde huzurla kar tanelerinin yere süzülmesini izlerken hayal ediyor kendisini…Ki hiçbirimizin bu anın tadına çıkaracak kadar şanslı olmaması da cabası…Ama nedense hep o hayal var…Ya battaniyenin altındasın, oturduğun yerden nazlı nazlı kar tanelerini izliyorsun ya da sıcacık kalorifer -şu  an yine bir angst anı==>bizim çocuklarımız cümle içinde hiç ‘soba’ kelimesini kullanmayacaklar sanırım… 😦 -yanında evindesin ve film izliyorsun…Hayal kurmak güzel şey doğrusu…

Bugün kar yağarken -hiç de öyle salına salına düşmüyordu kar taneleri gayet tipi gibiydi- final sınavında gözetmenlik yaptığım sınıfın camından dışarıya baktım…Görme engelli bir öğrencimiz o tipiye rağmen tek başına okula doğru yürüyordu beyaz bastonuyla…Ve gerçekten kendimi sorguladım…Böyle berbat havalarda dışarı çıkmamak için türlü bahaneler uydurmam…Kayıp düşeceğim diye korkmam…N’apıyorum ki ben??? Hatta bazen utanmadan kendi ayaklarımın üstünde duruyorum diyebiliyorum…Tabii ki duracağım elim ayağım tutuyor…Gözlerim görüyor..Kulaklarım duyuyor..Asıl ayakta duranlar onlar…Her şeye rağmen..Ve ülkemizin engelliler için ne kadar yaşanılabilir bir yer olduğu ortada…

***

bugünün benim için bir başka anlamı kış çayını resmi olarak içebilecek olmam…bugün tütsü sormak için aktara girdik…tam bir bitki manyağıyım o gerçek…hazır girmişken de kış çayı malzemesi almamak olmazdı…Tarifi de vereyim 🙂 Herkese yapmam bunu kıymetinizi bilin sayın okur 🙂 🙂

>ıhlamur >ada çayı > nar çiçeği >karanfil > kabuk tarçın

Hepsinden birer parça atıyoruz demlik yada french press’e sonra üzerine kaynar su döküyoruz. 3-4 dk’da demleniyor. Servis ederken de 1 tatlı kaşığı bal ve elma/portakal dilimleri ekliyoruz…Sonra da şifa niyetine içiyoruz  😉

Yapacaklara şimdiden afiyet olsun diyorum…Hali hazırda içmekteyim ben efendim…

Bir de ismi hafize hanım olan bir karışık çay aldım…Hala gülüyorum  o da ayrı…bakalım bir işe yarayacak mı? 😀 bugünkü aktar alışverişinden küçük bir kesit :

Yine kafamızdaki en büyük soru işareti şu: hocaaaaam yarın tatil olur muuuu? 😀

g.ergin XX

1 Yorum (+add yours?)

  1. ugurdiyorki
    Oca 10, 2012 @ 20:50:58

    İyi güzel de benim 14 farklı bitkiye yani kısacası otların neredeyse alayına alerjim var 😀 Ben normal çay içsem? 😀

    Not: Anneme tarifini vereceğim!

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

