Anadolu Ulaşım

Şimdi çok objektif bir şekilde benim Anadolu Ulaşım’a attığım şikayet mailini ve onlardan gelen cevabı paylaşmak istiyorum. Varın siz karar verin cevap ne kadar tatmin edici….

Değerli Anadolu Ulaşım Ailesi;
Yaklaşık 2 yıldır sadık bir müşterinizim..Hala neden her yöne seferlerin artmadığı da kafamı kurcalayan sorular arasında. Ne zaman şikayet maili yazsam çözüm üretildiği için yine klavyenin başına geçmiş bulunmaktayım.

Dediğim gibi uzun zamandır seyahat etmekteyim buna rağmen kesinlikle 3 bayan(ki ben kadın demeyi tercih ediyorum) tek oturuyorsa 4.kadın neden tek başına oturacağı bir koltuktan bilet alamıyor çok merak ediyorum. Bu durumu cidden beni ikna edecek bir şekilde anlatabilir misiniz? Toplumda da dışlanan, zayıf görülen ve çalışma dünyasında cam tavan engeline takılan kadın sizin sisteminizde de -maalesef- tüm otobüs boş olsa bile diğer yolcularla yan yana oturmak zorunda bırakılıyor.

Geçen hafta yaptığım yolculukta 10 Şubat’ı 11’ine bağlayan gece, saat 02:30 aracıyla Uşak-Ankara arası seyahat ettim.  Otobüsün kalkmasına 1-2 dakika kala sisteme girip yolcu durumunu kontrol ettim sırf merak ettiğim için. Aynı anda 5 tane beyefendi tek başına otururken biz malesef bu kotaya takılıyoruz. Sizden beklediğim kadına yönelik bir pozitif ayrımcılık falan da değil ayrıca sadece cinsiyetçi bir ayrımcılık yapan yazılımınızı eşitlikçi bir düzeye indirgemeniz.Ben 3 kişiden sonra tekli koltuk satın alamıyorsun bir zahmet beyler de alamasın.

Bunun yanında tabii ki anlayışlı muavininiz tarafından yer değiştirme isteğim geri çevrilmedi ve rahat bir yolculuk yaptım ama ilk önce kendi koltuğuma oturup daha sonra rica minnet başka bir koltuğa geçmek gibi bir sıkıntıya maruz kalmamam gerektiğini düşünüyorum.

İyi çalışmalar…

 

***

Merhaba Sayın Gülfiz ERGİN,

Öncelikle Anadolu Ulaşım ailesine göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Araçlarımızda aile ve grup olarak bilet satın almak isteyen yolcularımıza yardımcı olabilmek amacı ile her seferimizde uyguladığımız cam kenarı kontenjan sınırlaması mevcuttur.Cam kenarı kontenjan sınırlaması yapmamızdaki amacımız araçlarımızda aile ve grup olarak bilet satın almak isteyen yolcularımıza yardımcı olabilmektir.

Bu konuda bizi anlayış ile karşılamanızı umut eder , nice keyifli yolculuklarda sürekli beraber olmayı dileriz.

Saygılarımızla.

Ahmet GÖKÇEN

Müşteri İlişkileri Yetkilisi

***

Anlayan ne olduğunu anlatabilir mi?

 

 

5 Yorum (+add yours?)

  1. ugurdiyorki
    Şub 17, 2012 @ 23:53:02

    Ben hayatım boyunca bir soruya bu kadar anlaşılmaz ve soruyla alakası olmaz bir geri dönüş daha görmedim 😀 Başında isim yazmasa başkasına yazıldı zannederdim 😀

    Cevapla

  2. erhan
    Şub 18, 2012 @ 22:08:37

    Gülfizcim, erkeklere de aynı uygulama oluyor. Çünkü bir keresinde ben de buna maruz kalmıştım. Ama soruna cevap verememişler. Onun yerine ben vermiş oldum şimdi :))Zaten Anadolu”ya binmeyi de artık çok düşünmemekteyim..:)

    Cevapla

    • Gülfiz Ergin
      Şub 19, 2012 @ 21:49:24

      Mailde de belirttiğim gibi aynı anda 5 tane erkek cam kenarında tek başına oturuyordu erhancığım..Valla bilemiyorum stratejik bir hata yapıyorlar ama…

      Cevapla

  3. hale
    Mar 16, 2012 @ 22:09:29

    Beybi benim arkadaş çalışıyordu Anadolu’nun bilgi işleminde, öyle bir kısıtlama koymak zorunda kaldıklarını, çünkü herkesin abartıp pencere kenarı bilet alması sonucu otobüslerin tek sıra halinde dolduğunu söylemişti. Açıkçası ben de hak veriyorum onlara. Bir de o senin gördüğün 5 erkek senin gibi sonradan yer değiştirmiştir ya da direkt kendi yerlerinden başka yerlere oturmuşlardır çünkü onlara da aynı uygulama var. Bir de eğer pencere kenarı almak istiyorsan önce o dolan pencere kenarlarının yanındaki koltukları rezervasyon yap, sonra bilet al, sonra o rezervasyonları kaldır. Ben otobüs dolacak gibi oluyorsa öyle yapıyorum, sonradan yer değiştiremem diye. :))

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

