Psikoloji Bozan Filmler Kuşağı

“Turtles Can Fly”…Günlerdir aklımdan çıkmıyor…Fragman, fondaki müzik ve seslendirme ile sanki mutluluk temalı bir film olacakmışçasına sempatik anlatsa da günlerce aklınızdan çıkmayacak kadar depresif bir film.. İşin kötü tarafı savaşı anlatıyor yani hayatın gerçek bir yüzü…

Şahane Pazar= 2 film

Aklıma gelen en güzel pazar günü geçirme şekli film izlemek…Bu haftasonu iki film birden izlemiş olmanın verdiği doygunlukla yazıyorum ya kendimi çok şanslı hissettiğim vurgusunu da yapmazsam olmaz. Birbirinden alakasız iki filmi arka arkaya izledim:1.Due Date, 2.Donnie Darko.

Bir de şöyle herkesin hissettiği “konuyu anlamasak bile bu filmi herkes çok beğenmiş, ben aptalım galiba” gibi bir psikolojik baskı yok mu gerçekten? Sadece ben mi hissediyorum??? Nitekim çıtır çerez “Due Date” filminin üzerine Donnie Darko’yu izledim ve Donnie Darko’nun sonundan pek birşey anlamadım. Şimdi zamanda yolculuk var mı yok mu cevap verin bana! O değilde ekşisözlükten de baktım genel kanı “şahane filmdi ama tadına varmak için 2-3 kez izlemek lazım” yönünde…Yapmadığım şey değil bir filmi 2-3 kere izlemek(bknz:Vizontele, Gora, Yeşil Yol, Kız Kardeşim:Mommo, Kelebek Etkisi vs.) ya da bir kitabı 2 kez okumak (bknz: Kürk Mantolu Madonna) ama bu film için bunu yapar mıyım bilemedim. Çok naif bir karakter..Durağanlığına rağmen senaryo sıkmıyor falan ama finalde bişi anlamadım cidden intihar etmek istiyorum o denli 😀

Neyse ilk film de başlarda aşırı “large” yan karakter yüzünden asabımı bozsa da sonradan adama sempati falan duymaya başladım ve gerçekten sağlam güldüm güzeldi..Tavsiye edilir.

Yine de Donnie Darko’nun soundtrack’ini aşkla sevmeye devam edeceğime şüphe yok!

Touch

 

Touch 2012 yapımı şahane bir dizi. Yeni izlemeye başadım ama beni benden aldı. Şiddetle tavsiye edilir. Sırf aşağıdaki metin için bile izlenir o denli  😀

“There’s an ancient Chinese myth about the Red Thread of Fate.It says the gods have tied a red thread around every one of our ankles and attached it to all the people whose lives we’re destined to touch.This thread may stretch or tangle,but it’ll never break.”

UP

2009 Disney-Pixar yapımı mükemmel film Up…Ben artık torrent kullanabiliyorum çok şahane bir şeymiş valla 🙂

2 yıl önce sinemada -kim bilir hangi filmi izlemek için oradaydım- fragmanını görüp kesinlikle bu filmi izlemem lazım demiştim. Dün geceye kısmet oldu ve şaşırılmayacak bir detay vereyim ağladım 🙂 Benim normalim olduğu için problem yok..

 

Aaaa bak aklıma ne geldi.Geçen hafta Cumartesi günü Cnnturk’de Yeşil Doğa diye bir program var bayılıyorum.Isparta’da bir köy baraj yapımı sonrasında yok olacakmış o köyü ve köydeki insanların hayatını anlatıyor Güven İslamoğlu. Bir tane saat tamircisi 80’li yaşlarında…Eskiden günde 20-30 saat tamir edermiş şimdi ise “yılda 1-2 tane saat ya geliyor ya da gelmiyor” diyor..Amcam evinin bir penceresinin önünü atölyesi yapmış hala çalışıyor…Bu sahne ile birlikte benim gözler dol…Hüngür hüngür ağlamaya başlayacakken telefonum çaldı…Yani demem o ki öyle gereksiz bir duygusallık sulu gözlülük hakim bünyeme…Neyse hem Up (Yukarı Bak)  filmini hem de her cumartesi saat 15’te Yeşil Doğa’yı izleyin anacığım;)

Dipnot: Filmin sountrack’i de ayrı güzel…

mutlu son.

Yaşamdaki tek gayemiz mutlu olmak. Hepimiz mutlu son arıyoruz. Çileden çıkmalarımız sonların mutlu olmamasından…

**

Gece’de 2 film yaptım. Midnight in Paris ve Dirty Dancing.

Midnight in Paris 2011 yapımı süper bir Paris filmi:) Ne öğrendik yağmur iyidir..Yağmur candır..

 

 

 

 

 

Dirty Dancing ise ben sadece 2 yaşındayken(1987) çekilmiş kült bir film. Ba-yıl-dım!!! Yeni dizim New Girl’de başrol Zooey Deschanel’in canlandırdığı Jess karakterinin ilk bölümde sevgilisinden ayrılıp 1 hafta boyunca aralıksız izleyip ağladığı kadar varmış film. Zararın neresinden dönersek kar 😉

 

 

New Girl =>

 

 

 

 

 

 

Dirty Dancing’i izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Küçük bir spoiler vermem gerekirse final sahnesi için tıklayınız efendim…

Mutlu son candır.

benim için sinema üçe ayrılır :

1.Hiç kötü filmi olmayan aktörler :

 

 

 

 

2.Hiç ölmesin istediğim aktörler :

3.(ben) ölmeden önce tanışmak istediğim aktörler…